“Καλώς ήρθατε στο blog Physical Relief Panagiotopoulos (prpanagiotopoulos.blogspot.com). Το blog παρουσιάζει κυρίως φυσικοθεραπευτικά θέματα, καθώς και επαγγελματικούς σταθμούς κατά την ενασχόλησή μου με το χώρο. Ο δρόμος για την αποκατάσταση των παθήσεων και την αντιμετώπιση του πόνου, δεν είναι πάντα αυτοκινητόδρομος με μεγάλες ευθείες, αλλά συχνά είναι ένας δύσβατος χωματόδρομος με πολλές στροφές. Καλείται λοιπόν ο φυσικοθεραπευτής, σε συνεργασία με τον ιατρό, και εφοδιασμένος με γνώσεις, εξοπλισμό, υπομονή, να διανύσει τον εκάστοτε δρόμο με επιτυχία. Αργά ή γρήγορα όμως, το χαμόγελο του ασθενή τον ανταμείβει...” Ιωάννης Παναγιωτόπουλος

Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

10 Εργονομικές συμβουλές για τους επιβάτες αεροπλάνων

1. Ρυθμίστε τη λαβή της τσάντας αεροδρομίου ανάλογα με το ύψος σας, ώστε να αποφύγετε την έντονη έκταση, στροφή ή πλάγια κάμψη κορμού.

2. Αν το βάρος της τσάντας είναι μεγάλο, κάντε τακτικές στάσεις μερικών δευτερολέπτων. Καλό είναι επίσης, να εναλλάσσετε το χέρι σας με το οποίο την έλκετε.

3. Χρησιμοποιήστε τις κυλιόμενες σκάλες και τους ανελκυστήρες για τις μετακινήσεις σας. Θα αποφύγετε έτσι την καταπόνηση ιδίως των γονάτων ή της άκρα χείρας αν μεταφέρετε κάτι βαρύ.

4. Σε πολύωρα αεροπορικά ταξίδια, για να αποφύγετε δυσκαμψίες ή μυϊκούς πόνους από κακή στάση, θα σας βοηθήσουν μερικές απλές ισοτονικές και ισομετρικές ασκήσεις.

5. Περιαγωγές ώμων. Ανασηκώστε τους ώμους και κάντε κυκλικές κινήσεις προς τα εμπρός. Μπορείτε να επαναλάβετε την άσκηση κάνοντας κυκλικές κινήσεις προς τα πίσω.

6. Προσαγωγή ωμοπλατών. Φέρτε τις 2 ωμοπλάτες πίσω, ώστε να πλησιάσουν μεταξύ τους. Κρατήστε 2-3 δευτερόλεπτα, και χαλαρώστε.

7. Κάμψη – έκταση δακτύλων. Δοκιμάστε να πιέσετε ένα antistress μπαλάκι αν έχετε. Αλλιώς κλείστε και ανοίξτε αρκετές φορές τα δάκτυλα άνω και κάτω άκρων.

8. Κάμψη – έκταση αυχενικής μοίρας Σ.Σ. Σηκώστε το κεφάλι προς τα πάνω. Στην επαναφορά, ευθειάστε την αυχενική μοίρα φέρνοντας το πιγούνι προς τα μέσα, και κατεβάστε το κεφάλι προς τα κάτω μέχρι να αισθανθείτε ένα ευχάριστο τράβηγμα.

9. Κάμψη – έκταση – περιαγωγή ποδοκνημικής. Με τις πτέρνες να ακουμπούν το πάτωμα, φέρτε το πέλμα προς τα πάνω. Κρατήστε 2-3 δευτερόλεπτα, και χαλαρώστε. Μπορείτε να εκτελέσετε κυκλικές κινήσεις στα πέλματα, και προς τις 2 κατευθύνσεις.

10. Τέλος, φροντίστε να έχετε φάει ελαφριά, καθίστε αναπαυτικά στο κάθισμα και απολαύστε το ταξίδι σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου