“Καλώς ήρθατε στο blog Physical Relief Panagiotopoulos (prpanagiotopoulos.blogspot.com). Το blog παρουσιάζει κυρίως φυσικοθεραπευτικά θέματα, καθώς και επαγγελματικούς σταθμούς κατά την ενασχόλησή μου με το χώρο. Ο δρόμος για την αποκατάσταση των παθήσεων και την αντιμετώπιση του πόνου, δεν είναι πάντα αυτοκινητόδρομος με μεγάλες ευθείες, αλλά συχνά είναι ένας δύσβατος χωματόδρομος με πολλές στροφές. Καλείται λοιπόν ο φυσικοθεραπευτής, σε συνεργασία με τον ιατρό, και εφοδιασμένος με γνώσεις, εξοπλισμό, υπομονή, να διανύσει τον εκάστοτε δρόμο με επιτυχία. Αργά ή γρήγορα όμως, το χαμόγελο του ασθενή τον ανταμείβει...” Ιωάννης Παναγιωτόπουλος

Κυριακή, 22 Ιουλίου 2018

Καθυστερημένος μυϊκός πόνος (DOMS)

O καθυστερημένος μυϊκός πόνος (Delayed Onset Muscle Soreness, DOMS), είναι ο φυσιολογικός μυϊκός πόνος μετά την έντονη άσκηση, που εμφανίζεται κυρίως σε αγύμναστους ανθρώπους ή σε όσους έχουν καιρό να ασκηθούν. Παρουσιάζεται στον ασκούμενο, λίγες ώρες μετά την άσκηση και φθάνει στο μέγιστο της έντασής του, τις επόμενες μέρες. Είναι γενικά αποδεκτό, ότι προκαλείται από μικροτραυματισμούς που προκαλούνται στις μυϊκές ίνες σε συνδυασμό με την υπερβολική συγκέντρωση γαλακτικού οξέος.

Οι ασκήσεις που συχνά οδηγούν στο φαινόμενο DOMS, είναι οι πλειομετρικές ασκήσεις δύναμης, όπως το κατέβασμα των σκαλιών, η το κατέβασμα ενός αλτήρα. Από την άλλη πλευρά, οι μειομετρικές ασκήσεις, όπως το ανέβασμα σκαλιών, ή η ανύψωση ενός αλτήρα σπάνια προκαλούν DOMS. Μία εξήγηση μπορεί να είναι, ότι κατά την πλειομετρική άσκηση συνεισφέρουν περισσότερο οι ίνες ταχείας συστολής, που είναι πιο επιρρεπείς σε τραυματισμό.

To φαινόμενο DOMS αφενός είναι ένας δείκτης μυϊκού τραυματισμού, κατά το οποίο για λίγες μέρες γενικά η μυϊκή δραστηριότητα περιορίζεται, αφετέρου όμως, λιγότερο του 1% των συνολικών μυϊκών ινών τραυματίζονται. Όταν πλέον δεν αντιμετωπίζετε αυτού του είδους πόνο, τότε αυτό είναι μια ένδειξη ότι το σώμα σας έχει προσαρμοστεί με επιτυχία στο πρόγραμμα της προπόνησής σας.

Επομένως, το φαινόμενο DOMS δεν είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό. Πιθανόν, να είναι ενοχλητικό για μερικές μέρες, ωστόσο είναι ένας ωφέλιμος πόνος για το σώμα σας. Για την αντιμετώπισή του, συνίσταται φυσικοθεραπεία (μαλάξεις, διατάσεις, ανάπαυση, σταδιακή επιστροφή στις αθλητικές δραστηριότητες με ήπιες ασκήσεις). Αν όμως ο μυϊκός πόνος παραμένει για αρκετό καιρό, θα πρέπει να επισκεφτείτε τον ορθοπεδικό σας, για να αξιολογήσει κατάλληλα το πρόβλημα, και να σας δώσει την ενδεδειγμένη θεραπεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου