“Καλώς ήρθατε στο blog Physical Relief Panagiotopoulos (prpanagiotopoulos.blogspot.com). Το blog παρουσιάζει κυρίως φυσικοθεραπευτικά θέματα, καθώς και επαγγελματικούς σταθμούς κατά την ενασχόλησή μου με το χώρο. Ο δρόμος για την αποκατάσταση των παθήσεων και την αντιμετώπιση του πόνου, δεν είναι πάντα αυτοκινητόδρομος με μεγάλες ευθείες, αλλά συχνά είναι ένας δύσβατος χωματόδρομος με πολλές στροφές. Καλείται λοιπόν ο φυσικοθεραπευτής, σε συνεργασία με τον ιατρό, και εφοδιασμένος με γνώσεις, εξοπλισμό, υπομονή, να διανύσει τον εκάστοτε δρόμο με επιτυχία. Αργά ή γρήγορα όμως, το χαμόγελο του ασθενή τον ανταμείβει...” Ιωάννης Παναγιωτόπουλος

Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2014

Τα οφέλη της αερόβιας άσκησης

Η αερόβια άσκηση είναι η καταλληλότερη άσκηση ειδικά σε ασθενείς με ιστορικό καρδιαγγειακών παθήσεων. Με τον όρο αερόβια άσκηση, αναφερόμαστε στη ρυθμικά επαναλαμβανόμενη ισοτονική άσκηση αντοχής, που σαν πηγή ενέργειας χρησιμοποιεί το οξυγόνο, και την αερόβια οξείδωση λιπιδίων και υδατανθράκων. Αερόβιες ασκήσεις για παράδειγμα είναι το τζόκινγκ, η ποδηλασία, η κολύμβηση, και ο χορός.

Τα θετικά αποτελέσματα της αερόβιας άσκησης παρατηρούνται σταδιακά με το χρόνο. Δε θα πρέπει να γίνονται απότομες τροποποιήσεις δυσκολίας του προγράμματος (ένταση, διάρκεια, συχνότητα). Τα οφέλη λοιπόν της χρόνιας αερόβιας άσκησης είναι:

1. Αύξηση του προφορτίου, δηλαδή του όγκου της αριστερής κοιλίας.

2. Αύξηση του όγκου καρδιακού παλμού.

3. Βελτίωση καρδιακής παροχής αίματος.

4. Μειώνεται η καρδιακή συχνότητα σε κατάσταση ηρεμίας.

5. Η άνοδος της καρδιακής συχνότητας κατά την άσκηση γίνεται ομαλά και ελεγχόμενα.

6. Μετά την άσκηση η καρδιακή συχνότητα ηρεμίας επιστρέφει ταχύτερα.

7. Μειώνεται η καρδιακή συχνότητα σε υπομέγιστο έργο.

8. Μειώνεται η αρτηριακή πίεση.

9. Αυξάνεται η δύναμη της κοιλιακής συστολής.

10. Βελτιώνεται η φλεβική επιστροφή.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου