“Καλώς ήρθατε στο blog Physical Relief Panagiotopoulos (prpanagiotopoulos.blogspot.com). Το blog παρουσιάζει κυρίως φυσικοθεραπευτικά θέματα, καθώς και επαγγελματικούς σταθμούς κατά την ενασχόλησή μου με το χώρο. Ο δρόμος για την αποκατάσταση των παθήσεων και την αντιμετώπιση του πόνου, δεν είναι πάντα αυτοκινητόδρομος με μεγάλες ευθείες, αλλά συχνά είναι ένας δύσβατος χωματόδρομος με πολλές στροφές. Καλείται λοιπόν ο φυσικοθεραπευτής, σε συνεργασία με τον ιατρό, και εφοδιασμένος με γνώσεις, εξοπλισμό, υπομονή, να διανύσει τον εκάστοτε δρόμο με επιτυχία. Αργά ή γρήγορα όμως, το χαμόγελο του ασθενή τον ανταμείβει...” Ιωάννης Παναγιωτόπουλος

Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2013

10 Συμβουλές για την πρόληψη πτώσεων σε ηλικιωμένους

1. Πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι, καθίστε λίγα λεπτά ώστε να φύγει τυχόν ζαλάδα.

2. Καλό είναι να χρησιμοποιείτε το ορθοπαιδικό βοήθημα (περιπατητήρας Π/ μπαστούνι) που σας έχουν συστήσει οι ειδικοί, κατά τη βάδιση.

3. Απομακρύνετε τυχόν εμπόδια μέσα στο σπίτι που δυσκολεύουν τη μετακίνησή σας. Επίσης προσέξτε παγίδες όπως για παράδειγμα ολισθηρό δάπεδο, μοκέτες και σκαλάκια.

4. Να γνωρίζετε ότι η όραση και η ακοή συνεργάζονται με την ισορροπία σας. Μεριμνήστε για τη σωστή λειτουργία τους.

5. Παρατηρήστε αν σας επηρεάζει η φαρμακευτική αγωγή στην ισορροπία σας. Ρωτήστε το γιατρό σας, για πιθανή αλλαγή ώρας κάποιου φαρμάκου.

6. Να φοράτε υποδήματα που αγκαλιάζουν την πτέρνα, και δένουν σταθερά στο πόδι σας.

7. Είναι χρήσιμο να φωτίζεται επαρκώς ο χώρος του σπιτιού. Τη νύχτα αφήστε κάποιο φως ανοιχτό, ώστε να σας βοηθήσει να πάτε στην τουαλέτα.

8. Τοποθετήστε λαβή στις σκάλες, αν δεν υπάρχουν.

9. Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ. Το αλκοόλ μειώνει το χρόνο αντίδρασής σας, την ισορροπίας σας, και σας κάνει να υπερεκτιμάτε τις δυνατότητές σας.

10. Βάλτε την άσκηση στο καθημερινό σας πρόγραμμα. Ενδυναμώστε τους μύες, βελτιώστε την ισορροπία σας, και βαδίστε με τον τρόπο που σας έχει υποδείξει ο φυσικοθεραπευτής σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου