“Καλώς ήρθατε στο blog Physical Relief Panagiotopoulos (prpanagiotopoulos.blogspot.com). Το blog παρουσιάζει κυρίως φυσικοθεραπευτικά θέματα, καθώς και επαγγελματικούς σταθμούς κατά την ενασχόλησή μου με το χώρο. Ο δρόμος για την αποκατάσταση των παθήσεων και την αντιμετώπιση του πόνου, δεν είναι πάντα αυτοκινητόδρομος με μεγάλες ευθείες, αλλά συχνά είναι ένας δύσβατος χωματόδρομος με πολλές στροφές. Καλείται λοιπόν ο φυσικοθεραπευτής, σε συνεργασία με τον ιατρό, και εφοδιασμένος με γνώσεις, εξοπλισμό, υπομονή, να διανύσει τον εκάστοτε δρόμο με επιτυχία. Αργά ή γρήγορα όμως, το χαμόγελο του ασθενή τον ανταμείβει...” Ιωάννης Παναγιωτόπουλος

Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2016

Συχνοί τραυματισμοί στο pole dance

Άρθρο των Παναγιωτόπουλου Ιωάννη και Χρυσαφίδη Ναέλ Πηγή: www.verticalwise.com

Τον τελευταίο καιρό η άσκηση στο στύλο (pole dance), γίνεται ολοένα δημοφιλέστερη, και μπορεί να περιλαμβάνει είτε χορογραφίες, είτε ασκήσεις διαβαθμισμένης τεχνικής δυσκολίας. Eξάλλου, συχνά διοργανώνονται επιδείξεις σε διάφορες σχολές χορού, διεθνείς διαγωνισμοί, αλλά και παραστάσεις σε τσίρκο, όπου εντοπίζονται και οι ρίζες του συγκεκριμένου χορού. Κάποιοι ασχολούνται με το άθλημα ερασιτεχνικά, ενώ κάποιοι άλλοι επαγγελματικά. Καθώς όμως ο ανταγωνισμός αυξάνεται συνεχώς, αναλογικά αυξάνει και ο βαθμός δυσκολίας των ασκήσεων.

Όπως σε κάθε άθλημα, έτσι και στο pole dance, είναι πιθανό να προκληθούν διάφοροι τραυματισμοί, οι οποίοι σχετίζονται κυρίως με τον τύπο της άσκησης, την τεχνική, τη φυσική κατάσταση του ατόμου, ή την κακή προθέρμανση. Οι τραυματισμοί ποικίλουν από απλά εγκαύματα και εκχυμώσεις, έως και σοβαρότερες μυοσκελετικές κακώσεις, οι οποίες μπορεί να ταλαιπωρήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα τον αθλητή. Παρόλα αυτά, το πιο συχνό είδος τραυματισμού αποτελούν οι εκχυμώσεις, οι μώλωπες δηλαδή, που δημιουργούνται λόγω της τριβής και της πίεσης του δέρματος του αθλητή στο στύλο.

Το συγκεκριμένο άθλημα απαιτεί καλή αεροβία και αναερόβια ικανότητα, αλλά και καλή ευλυγισία του ατόμου. Οι ασκήσεις είναι συνήθως ισομετρικές, στα άνω άκρα και στον κορμό. Συνοπτικά, η επιτυχία των ασκήσεων, προϋποθέτει αντοχή, μυϊκή δύναμη, μυϊκή ισορροπία, ιδιοδεκτικότητα, κιναισθησία, και απόλυτη συγκέντρωση του αθλητή στο πρόγραμμά του.

Οι συχνότεροι τραυματισμοί στο pole dance είναι, σύνδρομα υπέρχρησης (π.χ. καρπιαίου σωλήνα), μυϊκοί σπασμοί κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης, μυϊκές θλάσεις στα κάτω άκρα, καθώς και διαστρέμματα πηχεοκαρπικής. Επιπλέον να αναφέρουμε μερικούς τραυματισμούς από πτώση στο έδαφος, όπως για παράδειγμα τα κατάγματα, τις εξαρθρώσεις ώμου ή αγκώνα, και σπανιότερα τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Επιβάλλεται λοιπόν, η τοποθέτηση προστατευτικών στρωμάτων κάτω από τον στύλο, και η εκτέλεση ασκήσεων υπό την επίβλεψη ενός έμπειρου προπονητή. Τέλος, αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας, θα πρέπει πρωτίστως να απευθυνθείτε στο γιατρό και το φυσικοθεραπευτή σας, ώστε να συμμετέχετε στις προπονήσεις με τη μεγαλύτερη ασφάλεια, και τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου